Zapach zwiększa sprzedaż

O ile masz sklep i pragniesz w ogromnym stopniu podnieść sprzedaż, to w takiej sytuacji warto zastosować marketing zapachowy. Jest to specjalna gałąź marketingu, której zadaniem jest wytworzenie w kliencie potrzebę zakupu konkretnych produktów albo konkretnego produktu. Dzięki zapachom można sterować ludzkim działaniem i skłaniać ludzi do dokonywania konkretnych wyborów zakupowych.

Zakupowe wybory w wielu sytuacjach są nieuświadomione. Kupujemy coś, pomimo że wcale tego nie potrzebujemy bub wymaganie jest znikoma. Ma to psychologiczne przeznaczenie także w reklamie. Marketing, który używa zapachy, jest w stanie znacząco poprawić obroty w konkretnym sklepie. Aromatyzacja pomieszczeń na dokładnie sprecyzowane zapachy może w ogromnym stopniu wzmagać sprzedaż i w tym przypadku sprzedaż może być poprawiona dosłownie o kilkanaście procent jedynie i tylko dlatego, że zastosowano dany zapach.

Znakomita większość ludzi dosłownie nie zdaje sobie sprawy, jak ważne jest to, w jakich sklepach ładnie pachniało i w dodatku, że wykorzystano konkretne zapachy. Tylko poszczególne mieszanki zapachowe są w stanie przynieść dokładnie określone efekty i to takie, które przełożą się w przyszłości na bardzo dobre rezultaty w dystrybucji. Aromamarketing, bo tak nazywa się to działanie, jest w stanie przynieść nam ogromne zyski i to niewielkim nakładem kosztów. W większości przypadków klienci, którzy są w naszym sklepie, mogą zostawić nawet kilkanaście procent więcej pieniędzy, z samego wyłącznie faktu, że wykorzystany był w sklepie odpowiednich zapach, który skłonił ich do zakupów. To z kolei dobra wiadomość.

Zobacz więcej: aromatyzacja pomieszczeń.

Dodaj komentarz