Sprawdź obsługę w swojej firmie

Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z zwłaszcza niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy też w restauracji. Niełatwo w tak zaistniałej okoliczności wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I jak pokazują badania, zła obsługa jest kluczową przyczyną utraty klienta. Prawie że 70% ankietowanych ludzi wskazało w tej chwili na ten powód. Dlatego również coraz więcej firm, też na Śląsku,  korzysta z możliwości dokładnego sprawdzenia norm i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient albo mystery shopper slask dla firm na tym terenie.

Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców albo konsultantów. Przedtem przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, ażeby dokonać zakupu, złożyć reklamację lub także poprosić o zilustrowanie jakiejś oferty. Przykładowo, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Na pewno nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego celem jest przede wszystkim wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty powiązane z daną wizytą. Chodzi tu głównie o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy też indywidualne oceny. Dlatego też badanie odznacza się obiektywizmem.

Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą zatem wzrostowi poziomu obsługi, aby każdy klient opuszczał dany sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.

Sprawdź więcej: badania jakości obsługi Bielsko-Biała.