Negatywny marketing

Pozytywny reklama nie w każdej sytuacji przynosi dobre efekty. Nierzadko pomimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zagwarantować właściwych efektów.

Gdy konkurencja ma nad nami w rzeczywistości ogromną przewagę, całkiem jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten w tym momencie sposób powinniśmy postępować, jeżeli już pragniemy odnaleźć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR może w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne funkcjonowania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. Jeżeli już nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za pomocą pozytywnych opinii o mojej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się w całości innym modelem. Jest nim czarny marketing, czyli przeciwnie próba zdetronizowania konkurencji za pomocą umieszczania w internecie negatywnych treści o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Posiadamy 2 restauracje i każda z nich jest bardzo dobra, każda posiada klientów i dobrą opinię, ale jedna woli być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć funkcjonowania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. Jeżeli już tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to zupełnie zrozumiałe będzie, że taka firma jest wtedy na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, gdy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze oczekiwania i o to właśnie chodzi. Czarny reklama szeptany może się stać tajną bronią mojej firmy.

Zobacz więcej: czarny marketing.

Dodaj komentarz