Firma SEO
Firma SEO

Bardzo istotną częścią procesu pozycjonowania są wpisy do katalogów firm , a dodatkowo katalogów stron. Należy tutaj podkreślić, że spełniają one niejako podwójną rolę. Z jednej strony otrzymujemy wartościowy link, a z drugiej możemy zilustrować naszą firmę, stronę użytkownikom, którzy takie katalogi przeglądają.

Przede wszystkim powinnaś dodawać wpisy tylko do katalogów wypasioną, czyli takich które przechodzą gruntowną moderację i nie przepuszczają spamu. Dlaczego? Linki z takich katalogów nie będą miały sporej wartości, a czasami mogą się dosłownie okazać dylematem. Za to linki z dobrych katalogów mogą przynieść wiele dobrego. Wiele takich dobrych jakościowo katalogów pobiera opłatę przy dodawaniu wpisu – najczęściej poprzez sms. Bardzo ważne jest, aby nie dodawać do katalogów takiego samego opisu, ale w każdej chwili mieć odrobinę inny tekst. żeby nie pisać sporej ilości tekstów, można użyć synonimów w naszych raportach (właściwie je oznaczając) i w przyszłości skorzystać z miksera, dzięki któremu będziemy mieli unikatowe opisy do katalogów. Takie teksty powinny mieć choćby 400-500 znaków, ale ilość ta różni się w współzależności od katalogu. Katalogi firm bardzo często wymagają podania nazwy firmy, numeru NIP , a dodatkowo oznaczenia na mapie umieszczenia. Dodawanie wpisów warto rozłożyć w czasie, priorytetowo jeśli witryna nie była uprzednio pozycjonowana (linkowania). Katalogowanie to bardzo ważny szczegół pozycjonowania strony, ale muszą mu towarzyszyć również inne działania pozycjonerskie – linki TrustRank, publikacje presell, strony zapleczowe itp. Wymienione działania umożliwiają dywersyfikowanie profilu linków czyniąc go tym samym bardziej naturalnym.

Przeczytaj również: http://mit.waw.pl.